Jak skontaktować się z obsługą klienta najpopularniejszych operatorów komórkowych w Polsce?

Blok promocyjny Wt. 23.02.2021 12:26:58
23
lut 2021

Każdy operator komórkowy w Polsce posiada uruchomioną infolinię. Umożliwia ona kontakt telefoniczny klientów z biurami obsługi. Struktura takiego kanału kontaktu nie ujawnia z imienia i nazwiska specjalistów zatrudnionych w firmie, a jedynie przekierowuje do nich połączenie w zależności od zagadnienia, w którym się specjalizuje. Jest to najczęściej wybierana droga kontaktu.

Na czym polega specyfika infolinii?

Struktura kanału infolinii polega na tym, że dostępny jest ogólny numer telefonu, który należy wybrać, aby skontaktować się z obsługą klienta. Często spotyka się odrębny numer telefonu dla klientów indywidualnych, a inny dla biznesowych. W pierwszej kolejności podawany jest automatyczny komunikat witający klienta, ostrzegający o fakcie nagrywania przez operatora rozmów, czasami podający godziny obsługi telefonicznej interesantów. Następnie klient odsłuchuje nagrane pytania nakierowujące, z jakim problemem chce się zwrócić. W zależności od tego, czy sprawa dotyczy rozliczeń finansowych, przedłużenia umowy, nowej oferty czy problemów technicznych musi on wybrać na klawiaturze cyfrę przypisaną dla danego przeznaczenia. Po kilku uszczegóławiających pytaniach następuje kontakt ze specjalistą obsługi klienta, któremu można nakreślić sprawę, z którą się dzwoni.

W jaki jeszcze sposób można skontaktować się z obsługą klienta?

Operatorzy komórkowi oczywiście zawsze udostępniają możliwość tradycyjnego kontaktu mailowego, jednak należy mieć świadomość, że odpowiedzi nie uzyska się na poczekaniu, jak w przypadku infolinii. Każde zgłoszenie zostaje zarejestrowane, otrzymuje numer i oczekuje na podjęcie go przez konsultanta.

Dużo szybszą drogą kontaktu jest oferowana przez większość operatorów możliwość zasięgnięcia porady poprzez czat na żywo. Kanał taki funkcjonuje bardzo sprawnie, jest bardzo przydatny w przypadku potrzeby dania sobie chwili na przemyślenie odpowiedzi, jaką chce się udzielić operatorowi, np. podczas negocjacji warunków kolejnej umowy. Bardzo wygodną opcją jest też możliwość wybrania przesłania na swój adres mailowy transkryptu rozmowy. Dzięki temu można w późniejszym terminie przypomnieć sobie ustalenia z obsługą.

Podsumowując rodzaje sposobów, jak skontaktować się z obsługą klienta najpopularniejszych operatorów komórkowych w Polsce, można wyróżnić następujące:

• Infolinia,
• Czat,
• E-mail.

Wszystkie namiary na poszczególnych operatorów zostały zebrane w jedno miejsce i dostępne są na stronie kontaktinfolinia.pl

Wybór drogi kontaktu w zależności od rodzaju sprawy do załatwienia

Choć są zwolennicy zarówno rozmów telefonicznych, jak i dróg bardziej formalnych, jak wysłanie maila, należy mieć świadomość, że są wady i zalety poszczególnych kanałów, dlatego do różnego typu spraw można skorzystać z różnych form kontaktu:

• Infolinia - szybka forma uzyskania pomocy lub informacji. Przydatna, gdy chce się np. uzyskać informację na temat własnych rozliczeń finansowych lub poznać nową ofertę; wadą jest to, że nie można wrócić później do informacji wynikających z rozmowy.

• Czat - również szybka forma kontaktu, cenna zwłaszcza dla tych, których irytuje wysłuchiwanie komunikatów po połączeniu z infolinią, ale także doceniana z uwagi na możliwość zapisu szczegółów korespondencji, tą drogą można również uzyskać informacje na temat swojej usługi lub dowiedzieć się o szczegóły nowej ofert itd. Wadą jest to, że trzeba pisać, a nie mówić, co jednak zajmuje więcej czasu.

• E-mail - największą wadą jest czas uzyskania informacji, jednak niezaprzeczalną zaletą jest formalny charakter kontaktu, co może się przydać w przypadku np. zgłoszenia zmiany swoich danych lub przesłania wypowiedzenia umowy

To od klientów zależy, jak skontaktować się z obsługą klienta operatorów komórkowych, w zależności od preferencji i problemu.

0 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.